giovedì 26 giugno 2014

Anas And Friends انس والاصدقاء




 



The band started in 2002 when guitarist Anas Abd Al-Moumen wrote a few songs combining spoken Arabic “Syrian” Accent with Rock music. Throughout several trials that the band did on performing the songs the Idea of Anas & Friends came as the band that will introduce these songs using several vocalists in each album.
The real kick start was in 2006 through the concert in which the band performed songs of “Mahjour” the album that the band released in Syria as Anas & Friends debut album. “Mahjour” included 8 tracks one of them was an instrumental that had the album name.
After releasing “Mahjour” the band performed in several major cities in Syria, these performances helped spread the band songs although they were different from the main stream music in Syria as the band popularity began to grow especially among the youth who found in “Mahjour” songs that express the Arabic youth in general and the Syrian youth in particular after the album was distributed in neighbor countries such as Lebanon, Jordan, and Egypt.
Through songs, the band introduces a different listening experience through the many artists involved and especially the vocalists in each album alongside guitarist Anas Abd Al-Moumen which allows more variety and adds more color to the final production of the band in general frame that gives the production its unique lyrical and musical character.
In 2011 the band released their second album “Shi yom” which included 10 songs also combining rock music with spoken Arabic-Syrian accent. The album featured artist who sang and played in “Mahjour” beside artists featured in Anas
& Friends for the first time in order to stress the band concept in variety and to allow more inputs from various young talents.
For Anas & Friends continuity is the major challenge; however, the fact that “Friends” in Anas & Friends is spreading day after day not only to include fellow musicians but to also include people that started with the band as fans and now share their thoughts and inputs about each and every detail in the band productions, makes continuity a fact.



(Source : http://www.anasandfriends.net)




 

 
كانت البداية في 2002 عندما قام عازف الغيتار أنس عبد المؤمن بتأليف مجموعة من الأغاني باللغة العربية "اللهجة السورية" و باستخدام نمط موسيقى الـ "روك". و من خلال التجارب التي قامت بها الفرقة في ذلك الوقت لأداء هذه الأغاني ظهرت فكرة "Anas & Friends" على أنها الفرقة التي ستقدم أغانيها من خلال أصوات مجموعة من المغنيين في الألبوم الواحد.

في 2006 كانت الانطلاقة الحقيقية للفرقة من خلال حفل موسيقي عزفت فيه الفرقة أغاني ألبوم "مهجور" الذي طرحته في الأسواق السورية كأول ألبوم لفرقة "Anas & Friends" حيث تضمن ثمانية أغاني إحداها من نوع "Instrumental – موسيقى بدون غناء" حملت اسم الألبوم.
قامت الفرقة بعد إطلاق ألبومها الأول بالعديد من الحفلات الموسيقية في المدن السورية الرئيسية مما ساعد على نشر أغاني الفرقة على الرغم من اختلاف هذه الأغاني عن الموسيقى السائدة في سورية حيث بدأت شعبية الفرقة بالتزايد لا سيما ضمن شريحة الشباب التي وجدت في أغاني ألبوم "مهجور" ما يعبر عن الشباب السوري بشكل خاص و العربي بشكل عام و ذلك بعد أن تم نشر ألبوم "مهجور" في بعض البلدان المجاورة كلبنان و الأردن و مصر.
تقدم الفرقة من خلال أغانيها تجربة مختلفة للمستمع و ذلك من خلال تعدد الموسيقيين المشاركين و أصوات المغنيين ضمن الألبوم الواحد إلى جانب عازف الغيتار أنس عبد المؤمن مما يسمح بتنوع أكبر يضفي ألوان إضافية على النتاج الأخير للفرقة و ذلك ضمن إطار يعطي هذا التنوع شخصيته الخاصة لاسيما من خلال الكلمة و اللحن.
في 2011 قامت الفرقة بإطلاق الألبوم الثاني "شي يوم" و الذي تضمن 10 أغاني مؤلفة أيضاً ضمن إطار نمط موسيقى الـ "روك" و ضمّ الألبوم موسيقيين كانوا قد شاركوا بألبوم "مهجور" بالإضافة إلى موسيقيين و مغنيين يشاركون مع الفرقة لأول مرة و ذلك بهدف ترسيخ الفكرة الأساسية للفرقة في التنوع و في إتاحة فرصة المشاركة لعدد أكبر من الموسيقيين و الفنانين الشباب.
بالنسبة لفرقة كـ "Anas & Friends" الاستمرار هو التحدي الحقيقي, و لكن حقيقة أن كلمة "Friends – الأصدقاء" الموجودة في اسم الفرقة تتسع يوماً بعد يوم - لا لتتضمن موسيقيين جدد فحسب, بل لتتضمن العديد من الأشخاص الذين بدؤوا مع الفرقة كمستمعين و أصبحوا الآن يشاركوننا آراءهم حول أدق التفاصيل الموجودة في أغاني الفرقة - هي ما يجعل الاستمرار أمر واقع.






Anas And Friends انس والاصدقاء - Mahjour مهجور














    



 
 
 
01 Ma Tgheebe ما تغيبي   (Don't Fade Away)
02 A Daw el Amar ع ضو القمر  (Under the Moon Light)
03 Areeb  قريب (Close)
04 Eyounak  عيونك  (Your Eyes)
05 Walaw Marra  ولو مرة  (Just for Once)
06 Rah Te'baleene  رح تقبليني   (Will You Take Me ?!!!)
07 Mahjour  مهجور   (Abandoned)
08 Hawel Teghfa   حاول تغفى  (Try to Fall Asleep)

 
 
Anas & Friends أنـس والاصــدقــاء - Shi Yom شــي يــوم



01 Trkony Bhali
02 Byba’a
03 Ghnyet Hob 
04 Haki
05 Ya Sbyeh
06 Shfaf 
07 Tanjara 
08 Amara 
09 Soti
10 Shi Yom


Nessun commento:

Posta un commento

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...